طراحی لباس

طراحی لباس

*دوره  پک جامع و حرفه ای طراحی لباس مقدماتی          مدت دوره : 192 ساعت  

من دپارتمان مدو پوشاک را انتخاب می کنم چون ... می آموزم خلاقیت و قدرت درونی ام رویا نبود بلکه واقعیت زندگی است.

 

  نگرش جهانی به صنعت پوشاک، طراحی مد و طراحی دوخت وملزومات جانبی و تطبیق آنها با نیازهای جامعه ایرانی و ضرورت نیاز به وجود کارگاه های تخصصی مدرن و بر اساس استاندارد های بین المللی سبب شده است دپارتمان فناوری مد و پوشاک مجتمع فنی تهران نمایندگی تبریز اقدام به برگزاری این  دوره ها نماید . این دپارتمان در تلاش است تا با پیاده سازی آموزش های استاندارد و به روز جهانی و با استفاده از کارگاه های مجهز گامی موثر در تربیت طراحان لباس و دوستداران صنعت مد داشته باشد بگونه ای که علاقمندان بتوانند این حرفه را در قالب کسب وکار به کار بگیرند.

شما با شرکت در دوره آموزش طراحی لباس مجتمع فنی تهران نمایندگی تبریز، می توانید صفر تا صد طراحی لباس را به صورت تخصصی بیاموزید و به یک طراح لباس حرفه ای و متخصص تبدیل شوید. این دوره های طراحی لباس، به صورت حضوری، توسط دپارتمان مد و پوشاک مجتمع فنی تهران نمایندگی تبریز و زیر نظر اساتید خبره و با دانش این حوزه برگزار می گردد.

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص دوره آموزش طراحی لباس مجتمع فنی تهران ( نمایندگی تبریز)، این است که این دوره آموزشی مخصوص بازار کار می باشد. شما با شرکت در این دوره، پس از یادگیری مفاهیم و مهارت های لازم، به صورت کامل، آماده ورود به بازار کار طراحی لباس خواهید شد.

 

بطور کلی چرا طراحی لباس ....؟

 

به طور کلی دوره طراحی لباس از جمله رشته های هنری بزرگی می باشد که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. هنرجویان و مشغولان این رشته ، عموماً افرادی خلاق و ریزبین با ذوق و درک هنری بالا هستند. پیدایش و شکل گیری این هنر نیز به اواخر قرن هجدهم میلادی برمی گردد. پیش از آن ، نوع پوشش مردم تنها به دست حاکمان و خاندان های بزرگ هر حکومت تعیین می شد و چیزی تحت عنوان مد و طراحی لباس وجود خارجی نداشت.

بسیاری چارلز فردریک ورث (Charles Frederick Worth) را نخستین طراح لباس به حساب می آورند. او که در انگلستان متولد شده بود، با نقل مکان به فرانسه و جلب حمایت دربار، مدل های جدیدی برای لباس های زنانه طراحی کرد که اغلب مورد استفاده ثروتمندان و هنرپیشگان قرار می گرفتند. او در اواخر قرن نوزدهم، سالن مد خود را راه اندازی کرد و لقب پدر طراحی سطح بالا را به خود اختصاص داد.

پس از شکل گیری هنر طراحی لباس ، شیوه پوشش و ظاهر مردم به مرور تغییر کرد و پس از آن مدها به وجود آمدند. به دلیل تمایل مردم اکثر جوامع به خوش پوشی و داشتن ظاهری مناسب ، اهمیت این رشته هنری با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شد تا جایی که دوره طراحی لباس به عنوان یک رشته تحصیلی اصلی وارد دانشگاه ها و مدارس شد. امروزه نیز علاوه بر دانشگاه ها ، در بسیاری از مؤسسات آموزشی از جمله مجتمع فنی تهران نمایندگی تبریز  ، دوره های متنوعی در زمینه طراحی لباس مقدماتی درحال برگزاری می باشد.

مجتمع فنی تهران نمایندگی تبریز بزرگترین مرکز آموزشی در تبریز با اساتید برجسته در حوزه مد و پوشاک و کارگاه های تخصصی طراحی و دوخت آماده ارائه خدمات به علاقه مندان به حوزه صنعت مد و پوشاک میباشد.

 

طراحی لباس مقدماتی

دوره طراحی لباس مقدماتی شامل آموزش تمامی مباحث پایه و اصول طراحی لباس است. در این دوره هنرجو تمامی تکنیک ها و مهارت های مختلف مقدماتی طراحی لباس را آموخته و در پایان دوره قادر به طراحی الگوهای بسیار زیادی خواهد بود.

 

جدای از بعد آموزشی ، امروزه طراحی لباس به یک صنعت بزرگ تبدیل شده که فرصت های شغلی زیادی را ایجاد نموده است که اتفاقاً از درآمد بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند. شما پس از گذراندن دوره طراحی لباس مقدماتی و پس از آن پیشرفته ، می توانید به عنوان طراح لباس با مزون ها و کارگاه های خیاطی شروع به همکاری کنید. علاوه بر این حتی می توانید با ورود به حوزه سینما ، موسیقی و  کار طراحی لباس بسیاری از افراد سرشناس را نیز برعهده بگیرید.

ضرورت آموزش طراحی لباس

بدون شک تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای، به منظور ورود به عرصه طراحی لباس و شروع کسب درآمد از آن، مستلزم گذراندن دوره های کارگاهی آموزش طراحی لباس است. اما به نظر شما با وجود دانشگاه ها و مدارس، شرکت در دوره طراحی لباس مجتمع فنی تهران چه ضرورتی دارد؟

همانطور که می دانید، طراحی لباس به عنوان یک رشته تحصیلی هنری، در دانشگاه ها و مدارس نیز تدریس می شود. اما آیا می توان تنها با خواندن جزوات و بررسی مفاهیم تئوری داخل کتاب ها، به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل شد که آمادگی ورود به بازار کار و شروع پروژه های واقعی را دارد؟

قطعا خیر. در مدارس و دانشگاه ها و حتی بسیاری از آموزشگاه ها که اقدام به برگزاری دوره های آموزش طراحی لباس کرده اند، به دلایل مختلفی از جمله محدودیت های آموزشی، تنها به آموزش مفاهیم تئوری و بررسی کتاب ها و جزوات پرداخته می شود.

در صورتی که طراحی لباس مسلماً احتیاج به آموزش های عملی و کارگاهی دارد و کسی که به منظور ورود به بازارکار و انجام فعالیت مؤثر وارد این رشته می شود، نباید به آموزش های تئوری اکتفا کند.

 

آیا این دوره نیاز به پیش زمینه هنری دارد؟

این دوره نیازی به پیش زمینه هنری نداشته و برای همه افراد علاقه مند مناسب می باشد و تمام مباحث به صورت صفر تا صد آموزش داده می شوند.

 

سرفصل های دوره طراحی لباس مقدماتی 

این دوره شامل جامع ترین سر فصل های بین المللی برای آموزش اولیه طراحی لباس می باشد که در ادامه این اطلاعات با کمک دوره پیشرفته طراحی لباس کامل شده و فرد متقاضی دارای پرتفولیو برای ارائه در سطح آکادمیک می شود.

 

 

  • مبانی رنگ در طراحی لباس (آشنایی با دایره رنگ و رنگ ها در طراحی طراحی لباس)
  • طراحی لباس1 (آموزش مباحث تخصصی طراحی لباس مانند انواع یقه، آستین، چین و ....) 
  • جنسیت سازی در طراحی لباس (نحوه اجرای انواع پارچه مانند مخمل، ساتن و ...)
  • مد و سبک شناسی در طراحی لباس ( آشنایی با تاریخ مد و فشن و اصطلاحات مربوط)
  • مولاژ مقدماتی (آموزش الگوسازی به روش مولاژ روی مانکن)

 

آموزش مباحثی مانند فیگور برای توانایی رسم مانکن ها و شناسایی انواع رنگ ها و تاثیرات آنها بر انواع لباس ها، یادگیری نحوه رسم و نشان دادن انواع لباس و جزئیات آنها مثل چین ها، پیلی ها و تصویرسازی انواع متریال و توانایی اجرای آنها روی مانکن با استفاده از تکنیک های الگوسازی مولاژ، آشنایی با چرخه مد و تاریخ آن، به افراد علاقه مند کمک میکند تا هرآنچه که در ذهن خود دارند را بتوانند اجرا کنند و صفر تا صد یک محصول طراحی شده را پیش ببرند.

 

 

معرفی مدارک پایان دوره آموزش

مدرک مجتمع فنی تهران قابل ترجمه رسمی مورد تایید قوه قضائیه و وزارت امور خارجه می باشد. این مدرک مورد تایید سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی و به عنوان یک Skill Certificate می تواند به عنوان معرفی مهارت های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارتی دانشپذیر قرار گیرد. 

 

 

مزایای مجتمع فنی تهران(نمایندگی تبریز)

  • مجهز ترین مرکز آموزش فناوری اطلاعات در سطح شمالغرب کشور 
  • ارائه گواهی پایان دوره بین المللی فارسی و انگلیسی از مجتمع فنی تهران به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از سازمان مدیریت و پژوهش استانداری (کارکنان دولت)
  • ارائه گواهی پایان دوره بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای کشور 
  • حضور اساتید به نام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدید ترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و اشتغال محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم های کامپیوتری به آخرین امکانات

 




محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد